گیتار الکتریک Ibanez مدل JEM7V WH Steve Vai Signature

گیتار الکتریک Ibanez مدل JEM7V WH Steve Vai Signature

گیتار الکتریک آیبانز مدل JEM7V سیگنچر استیو وای، یکی از برترین گیتارهای الکتریک سالید بادی 6 سیم است که می‌تواند دورترین نقاط اقلیم اصوات را با هر سرعتی که بخواهید درنوردد. دسته‌ی پنج تکه‌ی گیتار از جنس چوب‌های افرا و گردو، بی‌نهایت صاف و روان است و اجرای ریف‌ها را بسیار آسان می‌سازد. این دسته همچنین به طرز باور نکردنی قوی و پایدار است، در حالی که تختی و نازکی، آن را برای نوازندگان گیتار لید مناسب می‌کند. مقیاس 648 میلی‌متری (25.5 اینچی) گیتار و اتصال bolt-on دسته به بدنه، جواب‌دهی بسیار بالایی در ناحیه باس و تریبل به ارمغان می‌آورد که با ضربه‌ی اول سریع و دقیقی همراه می‌شود. شیطانک 43 میلی‌متری، فواصل مناسب و راحتی میان سیم‌ها ایجاد کرده و 24 عدد فرت جامبو، امکان دسترسی به محدوده‌ی موسیقایی وسیع‌تری را فراهم می‌کنند. سیستم ترمولوی عقب رفته راحتی دست راست هنگام نوازندگی را تضمین کرده و اجازه می‌دهد نت‌ها را به شکلی اساسی بالا یا پایین ببرید. بدنه‌ای از جنس چوب توسکا، صدای وینتاژ شفاف، غنی و رضایت‌بخشی تولید می‌کند که تمام نیازهای شما را، از ریتم‌نوازی‌های توپر گرفته تا لیدهای جان‌گداز، برآورده خواهد کرد. صفحه‌ی انگشت‌گذاری رزوود علاوه بر ظاهر جذابی که با بافت زیبای خود به گیتار می‌بخشد، صدایی قوی و روشن دارد. جفت شدن مجموعه‌ای سه تایی از پیکاپ‌های DiMarzio Evolution (دو هامباکر برای نک و بریج با یک سینگل کویل سفارشی در میان آن‌ها) با مدار Split-5، تمام آن تنوع تنالیته‌ی صوتی که آرزویش را دارید به شما می‌دهد. پیکاپ‌های هامباکر Evolution که در محل بریج و نک قرار دارند، حاصل دو سال تحقیق برای رسیدن به صدایی مناسب یک نوازنده‌ی بسیار سخت‌گیر به نام استیو وای و ساز او به نام Ibanez JEM7V هستند. هر دو پیکاپ برای رسیدن به بالاترین سطح قدرت و تاثیر طراحی شده‌اند. پیکاپ نک چاق و قوی با صدایی بلند است و پیکاپ بریج صدایی محکم، پرخاشگر و بلندتر دارد. هر دوی این پیکاپ‌ها از تکنولوژی انحصاری رزونانس دوگانه (dual-resonance) بهره می‌برند تا نسبت به پیکاپ‌های هامباکر معمولی هارمونی‌های صوتی فرعی بیشتری را بازتولید کنند. پیکاپ‌های Evolution در بدو امر با در نظر داشتن اجراهای زنده طراحی شده‌اند، ولی کیفیت و قابلیت‌های آن‌ها به قدری بالا است که برای ضبط نیز پیکاپ‌هایی بسیار عالی هستند؛ این پیکاپ‌ها قادرند صدایی تولید کنند که از میان انبوه‌ترین ترکیب صدای ساز‌ها نیز عبور کند. در نهایت فراموش نکنید که دستگیره‌ی سیگنچر استیو وای معروف به Monkey Grip در سمت باس بدنه‌ی این گیتار نیز حضور دارد.
گیتار الکتریک، گیتاری است که از پیکاپ برای تبدیل لرزش سیم‌ها به تحریکات الکتریکی استفاده می‌کند. معمول‌ترین نوع پیکاپ‌های گیتار الکتریک از قانون فیزیکی القای مستقیم الکترومغناطیس بهره می‌برند. سیگنال تولید شده توسط یک گیتار الکتریک برای فعال کردن بلندگوهای بزرگ بسیار ضعیف است، به همین دلیل پیش از ارسال آن به اسپیکر باید توسط یک آمپلی‌فایر تقویت شود. از آن‌جا که خروجی گیتار الکتریک یک سیگنال الکتریکی است، به راحتی می‌توان آن را با استفاده از مدارهای الکترونیکی تغییر داد و به صدا رنگ‌های متفاوتی بخشید. به طور معمول از افکت‌های مختلفی نظیر Reverb و Distortion برای تغییر صدای گیتار الکتریک استفاده می‌شود. گیتار الکتریک که در دهه‌ی 1930 میلادی برای تقویت صدای گیتار در میان سازهای مختلف گروه نوازندگان سبک جز ابداع شد، امروزه در انواع سبک‌های بلوز، راک و متال ساز اصلی محسوب می‌گردد.

مشخصات کلی:گیتار الکتریک اندازه 4/4 - جنس بدنه: توسکا (Alder) - جنس دسته: گردو و افرا (Maple & Walnut) - جنس صفحه‌ی انگشت‌گذاری: رزوود (Rosewood) - تعداد فرت‌ها: 24 عدد - تعداد سیم‌ها: 6 عدد - عرض دسته در محل شیطانک: 43 میلی‌متر - عرض دسته در فرت آخر: 58 میلی‌متر - حداقل ضخامت دسته: 18 میلی‌متر - ضخامت دسته در فرت 12: 20 میلی‌متر - شعاع صفحه‌ی انگشت‌گذاری: 430 میلی‌متر - مقیاس گیتار: 648 میلی‌متر - لعاب سخت‌افزار: طلایی سیستم خرک: ترمولو اِج (Edge Tremolo) - شکل بدنه: JEM Solid Body - سیستم اتصال دسته: Bolt-on
سایر توضیحات:- نوع دسته ویبره: دارد - تعداد و نوع پیکاپ: 2 عدد هامباکر + 1 عدد سینگل کویل (HSH) - تعداد حالت های پیکاپ: 5 - سیگنچر استیو وای - دارای 2 پیکاپ هامباکر DiMarzio Evolution سیگنچر استیو وای (نک و بریج) - دارای 1 پیکاپ سینگل کویل پسیو آلنیکو Dimarzio Evolution (وسط) - دارای مدار Split-5 با 5 حالت مختلف ترکیب صدای پیکاپ‌ها - دارای طرح هنری سیگنچر استیو وای به نام "درخت زندگی" بر روی دسته - دارای دستگیره‌ی سیگنچر استیو وای به نام "مانکی گریپ" بر روی بدنه - کشور سازنده: ژاپن - رنگ: سفید

شرکت آیبانز

 
شرکت آیبانز در سال ۱۹۵۷ در ناگویای ژاپن، با تولید گیتار کلاسیک وارد عرصه ی تولید محصولات موسیقی شد. بعدها با پیشرفت شرکت سبد محصولات شرکت آیبانز گسترده تر شده و تولید گیتار الکتریک، گیتار باس، ماندولین، پیانو، ویولون،ساکسیفون، ترومپت و انواع لوازم جانبی گیتار به محصولات شرکت اضافه شد. همچنین نوازندگان مطرحی چون جو ستریانی، استیو وای، مایک تامسون، پل گیلبرت و ... از گیتارهای آیبانز اختصاصی خودشان استفاده می کنند.
 
گیتار شخصی‌سازی شده‌ی استیو وای (Steve Vai)، یکی از برترین گیتاریست‌های جهان با نام  JEM7V توسط شرکت Ibanez ساخته شده است. این مدل یکی از بهترین گیتارها ‌با بدنه‌ی یکپارچه است و قابلیت تولید بهترین نواها با بیش‌ترین سرعت را دارد. با استفاده از دسته‌ی پنج بخشی این گیتار که سطحی صاف و صیقلی دارد به راحتی می‌توانید riff بنوازید. هم‌چنین سطح نازک و صاف دسته‌ی این گیتار قابلیت نوازندگی Lead را به‌راحتی فراهم می‌کند.
                     
 
 انگشت‌گذاری در اکثر گیتارهای 24 فرتی به دلیل کوچک بودن فاصله‌ی بین فرت‌های 20 تا 24 به سختی انجام می‌شود.خوشبختانه فرورفتگی‌های موجود در فرت‌های20 تا 24 این گیتاراین مشکل را مرتفع نموده و لذت نوازندگی نت‌های بسیار پایین را برای نوازنده فراهم می‌کند.
 
 
                

بدنه

 
بدنه‌ی منحنی شکل ساخته شده از چوب درخت توسکا باعث می‌شود نوازندگی با این گیتار 24 فرتی آسان‌تر شود. توسکا بهترین چوب شناخته شده برای طراحی بدنه‌ی گیتارهای الکتریکی است که هم دارای پیکاپ‌های کلاسیک single-coil هستند و هم دسته‌ی گیتار توسط پیچ به بدنه‌ متصل می‌شود. چوب توسکای به‌کار رفته در بدنه‌ی این گیتار باعث تولید صدایی کاملا واضح و قوی می‌شود؛ این صدا برای تک‌نوازی و نواختن ریتم بسیار مناسب است. حفره‌های زیر خرک (Bridge) این امکان را به نوازنده می‌دهند ‌تا زیر و بمی صدا را در مقایسه با سایر گیتارها بهتر اجرا کنند.
 
             
         

پیکاپ‌ها

 
پیکاپ‌های DiMarzio قرا گرفته‌ روی بدنه‌ی گیتار همراه با مدارهای Split-5 باعث می‌شود تا نوازنده بتواند تمام صداهایی که می‌توان‌ برای گیتار الکتریک متصور شد را اجرا کند.آهنربای سرامیکی پیکاپ humbucker  مدل DP159 Evolution  که توسط شخص استیو وای طراحی شده است صدایی ‌قوی و بلند تولید می‌کند. پیکاپ Single coil استفاده شده بر روی این گیتار به سفارش شرکت Ibanez ساخته شده است. هسته‌ی مغناطیسی این پیکاپ که از جنس «آلنیکو» (Alnico) ساخته شده است، هماهنگی خوبی با پیکاپ‌های humbucker  دارد.
 

فرت

 
فرت مدل 6105 که بر روی این گیتار استفاده شده است، بسیار نازک بوده و در عین حال ارتفاع زیادی هم دارد؛ این ویژگی باعث می‌شود ‌تا فرت‌های گیتار استیو وای برخلاف بسیاری گیتارهای دیگر، دقیقا نیم‌پرده با هم فاصله داشته باشند. همه‌ی این‌ها در کنار هم باعث می‌شوند تا این گیتار توانایی تولید صداهای زیر و بم‌ عالی بدون ایجاد خفگی در کنار کنترل خوب و نوازندگی آسان داشته باشد.
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







موضوعات مرتبط: گیتار
[ پنج شنبه 19 شهريور 1394 ] [ 16:35 ] [ علی امیدی ]
[ ]